despre-servicii-in-general

Etica in afaceri – o iluzie?

august 22, 2016 12:46
Publicat de Andrei
Etica in afaceri – o iluzie?

 

georgiana-schmutzer-director-generalTraim intr-o lume foarte asemanatoare unei jungle. Viata este dura, uneori nedreapta, si pionii care actioneaza in propriile noastre vieti se conduc, de multe ori, dupa niste principii pe care noi nu le acceptam si nu le agream. Frecvent am impresia ca vremurile demult apuse, pe care le descoperim prin filme si carti, sunt exemple concrete ale faptului ca noi, ca societate, am pierdut multe dintre principiile si valentele morale. Asa cum spuneam, acele timpuri au apus si societatea actioneaza dupa principii modificate, care sa permita adaptarea la secolul XXI, care poate fi descris ca o lupta «care pe care, unde cel mai puternic castiga prin orice mijloace». Lipsa principiilor morale se reflecta in modul in care companiile isi desfasoara activitatea, precum si in toate relatiile comerciale pe care le deruleaza. Diferente de opinie cu privire la ceea ce este cel mai bine au fost si vor fi intotdeauna, atata timp cat suntem diferiti. Insa exista cateva lucruri care conteaza in relatiile interumane si in relatiile comerciale desfasurate de companii, intre care: increderea, loialitatea, transparenta. Asa cum oamenii au o anumita raspundere pentru comportamentul lor, si companiile trebuie sa-si asume raspunderea propriei activitati, deoarece opinia publica nu iarta si nu uita niciodata.

Pentru o companie, relatiile pe care la creeaza sunt foarte importante, dar relatia cu clientii primeaza deoarece consumatorii isi pot face cunoscuta opinia, in mediul online, in fata milioanelor de utilizatori. Un comportament etic in relatia cu clientii nu inseamna doar sa nu minti. La fel de importanta este transparenta, astfel incat clientul sa nu ramana cu impresia ca este tras pe sfoara. Atunci cand este posibil, trebuie sa fii loial clientului existent, ofertele cele mai bune trebuie sa ajunga intai la el si apoi la potentialii clienti. Acest lucru va fi apreciat la adevarata lui valoare si increderea in companie va creste mult. Dar aceasta incredere poate fi repede pierduta, in momentul in care vei da inapoi in fata unei situatii de criza. Gandeste-te ca el a avut incredere in tine ca partener, iar aceasta incredere trebuie recompensata prin depunerea tuturor eforturilor posibile pentru a depasi situatia dificila si pentru a-l mentine fericit. El va fi multumit ca rezultatul a fost unul pozitiv si va fi convins ca si-a ales bine partenerul, ca a avut incredere in companie si asteptarile lui nu au fost inselate.

Relatiile cu furnizorii sunt putin mai „sensibile”, in ideea ca emai greu sa aplici aceleasi comportament corect pe care il ai fata de clientul final. Chiar daca esti client final, din pacate, lucrurile nu sunt intotdeauna percepute astfel – furnizorul tau stie ca cercul comercial nu este inchis cu tine, tu fiind, la randul tau,furnizor pentru clientul final. Deci el nu va fi la fel de grijuliu cu tine cum esti tu fata de clientul tau. El stie ca tu ai nevoie de el si isi joaca cartea puternic. Chiar daca va gresi fata de tine, tot la el te vei intoarce pentru ca, uneori, nu ai incotro.Daca vrei sa ai o relatie corecta cu furnizorul tau, trebuie sa mergi tot timpul pe ideea de „win-win”, chiar si atunci cand crezi ca trebuie ca „win-ul” sa fie numai al tau.Este tare greu sa ai permanent un comportament ireprosabil,pentru ca, uneori, chiar vrei sa zici: „merita asa ceva, eu nu ma implic pentru ca trebuie pedepsit”. Implica-te, incearca sa ai o conduita corecta, pentru ca parerea societatii despre tine este o reflexie a propriului tau comportament.

 

de Georgiana Schmutzer,

Owner Trip Tailor