Povestea romancei care „croieste” vacante exotice

august 22, 2016 1:21
Publicat de Andrei
Povestea romancei care „croieste” vacante exotice

Povestea romancei care „croieste” vacante exotice

La 28 de ani, Georgiana Schmutzer are de cativa ani un business pentru care credea ca piata din Romania nu este pregatita: o agentie de turism cu vacante exotice de lux „croite” dupa personalitatea clientilor insotite de un concept nou, serviciul de concierge. Acum are o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro si se pregateste sa devina antreprenor si in America. Asul din maneca? Inteligenta emotionala.

Georgiana Schmutzer este probabil unul dintre putinii romani cu studii in strainatate care s-au intors in Romania sa construiasca ce au invatat in facultate: a absolvit o facultate de management hotelier si ospitalitate elvetiana in orasul Marbella din Spania, unde a facut un plan de business, pe care l-a pus in practica, adaptabil pietei din Romania.

In mai 2011, cu 25.000 de euro din partea parintilor si trei angajati, proaspat absolventa deschidea Triptailor, o agentie de turism cu vacante exotice „croite” dupa preferintele clientilor si cu serviciul de concierge, o noutate pe piata din Romania. Ce inseamna mai exact concierge intr-o agentie de turism? Clientii care merg in vacanta primesc o descrie cu informatii actuale despre destinatia aleasa care includ detalii despre vreme, fus orar, moneda locala, populatie, spectacole, meciuri si alte tipuri evenimente care ar putea fi de interes pentru turisti.

„M-am gandit initial ca in Romania nu este piata pregatita pentru un astfel de business. In Romania nu exista acest concept, iar acum nimeni nu mai face concierge intr-o agentie de turism si nimeni nu intelege: este un customer service dedicat si aplicat, ceea ce este foarte greu de facut in Romania pentru ca agentii isi pierd rabdarea, nu inteleg exact conceptul si pierd din informatii, chiar daca eu am facut un standard de 300 de pagini”, explica tanara antreprenoare, potrivit careia in primele 6 luni a ajuns la o cifra de afaceri de 500.000 euro.

„Investitia a fost recuperata in primele luni de activitate. Le-am si returnat banii, nu sunt datoare nici la parinti, nici la banci. Am reusit sa ma sustin singura abia din 2015. Pana atunci, toti banii produsi au fost reinvestiti”, spune in continuare Georgiana Schmutzer, care pana in prezent a investit in total 500.000 de euro in deschiderea agentiei propriu-zise, in promovare si in introtripurile angajatilor.

Totodata, antreprenoarea spune ca a avut o „crestere lenta si sanatoasa” a business-ului pana la 1,5 milioane de euro cifra de afaceri in 2015, bazata pe fidelizarea celor 1.600 de clienti individuali (persoane fizice si companii) care „nu pleaca de doua ori pe an in vacanta, pleaca in fiecare luna”.

“Vacanta iti ofera niste experiente pe care nu ti le da nicio masina sau alte lucruri materiale.”

In general, Georgiana Schmutzer vinde vacante managerilor din top management si antreprenorilor, deci persoane cu venituri mari, care pleaca in vacante exotice de mii de euro in lume, de 20.000 de euro in Roma sau de 130.000 de euro in circuit in Australia, Noua Zeelanda si Bora Bora. Insa, cea mai extravaganta solicitare, in opinia antreprenoarei, a fost participarea la Victoria’s Secret Show cu afterparty, pretul de intrare la show porneste de la 12.000 dolari (fara afterparty). Totusi, cele mai cautate destinatii la Triptailor sunt Mexic, St Barts, Dubai, Maldive, Thailanda, Cambodgia, Vietnam, Singapore&Bali, Australia&Noua Zeelanda.

Chiar si asa, proprietara Triptailor are si clienti persoane cu venituri medii sau mici care merg o data pe an in destinatii mai putin cautate, ca Namibia, Zimbabwe, Nepal sau Tibet. „Exista oameni care fac credite pentru o vacanta, ceea ce este mult mai bine decat sa faci credite pentru o geanta sau o masina. Vacanta iti ofera niste experiente pe care nu ti le da nicio masina sau alte lucuri materiale”, spune Georgiana ce inseamna calatoriile in opinia ei.

“O cina romantica pe plaja unde sa nu te deranjeze nimeni nu poate fi facuta online.”

Indiferent de tipul de client, Georgiana Schmutzer si angajatii ei „croiesc” vacante exotice dupa preferintele clientilor, aflate dupa aplicarea unui set de intrebari: unde au calatorit, unde au mai fost in ultima perioada, daca mai doresc sa mearga in acele locuri, daca au un hotel sau un lant preferat, daca vor un boutique sau stau la hoteluri de lant, daca zboara cu low-cost, daca stau in fata sau in spate in avion. La acestea se adauga serviciul de concierge cu setul de informatii despre destinatie pe care clientii il primesc inainte sa plece in vacanta.

„Nisa pe care o vizez eu are nevoie de mai mult de o rezervare. O cina romantica pe plaja unde sa nu te deranjeze nimeni nu poate fi facuta pe online. De exemplu, o clienta care a mers in Bali a vrut sa-l vada pe Ketut (n.r.: un cititor in palma devenit celebru prin aparitia in filmul Eat, Pray, Love), dar Ketut nu mai traieste. Dar este fiul lui. Si atunci online-ul nu iti rezolva aceste cerinte”, explica antreprenoare diferenta dintre cumpararea unei vacante exotice pe Internet si de la o agentie de turism.

Din acest motiv, Georgiana Schmutzer a decis ca in 2017 sa deschida a doua agentie Triptailor, in America, unde investitia initiala s-ar ridica la 250.000 euro. Tanara inca mai analizeaza daca va fi in Los Angeles sau Miami, insa sustine ca America,  unde totul s-a mutat pe online, este „o piata foarte buna” pentru nisa pe care se afla business-ul sau si care necesita interactiune directa cu clientii. „Eu mi-as dori sa fie in Los Angeles, insa din punct de vedere material implica investitii duble fata de alte state. Acolo este cea mai mare nisa, sunt clientii ideali si sunt si furnizorii mei care ofera servicii de lux (bilete la evenimente)”, spune Schmutzer, care in acelasi timp subliniaza ca Miami este „mult mai convenabil” in ce priveste regimul de taxe, nivelul salariilor si chiriile.

“Inteligenta emotionala te conduce catre decizia cea mai buna.”

Cu o astfel de intentie si evolutie in cei cinci ani in business, am intrebat-o pe tanara antreprenoare pe ce se bazeaza in afaceri. „Inteligenta emotionala”, a fost raspunsul aparent simplu. „Citesc carti numai despre inteligenta emotionala. Am avut un profesor extraordinar, care este marocan, si care mi-a spus ca in viata a invatat un singur lucru, ca inteligenta emotionala si nu cea cognitiva este cea care te conduce catre decizia cea mai buna pentru ca nu exista esec si succes, exista cum vrei sa vezi tu lucrurile”, a explicat Georgiana Schmutzer, care recomanda cartile „Inteligenta emotionala”, de Daniel Goleman si „Alichimistul”, Paulo Coelho.

Dar ce inseamna inteligenta emotionala in relatia cu clientii? „Trebuie sa fii intotdeauna cu un pas inaintea clientului si sa aiba senzatia ca tu l-ai facut sa se duca acolo si ca ce spui tu este cel mai bine si corect. Clientul se va simti mult mai dator daca alegerea lui a fost recomandarea mea”, dezvaluie antreprenoarea, care se bazeaza tot pe inteligenta emotionala in alegerea si interactiunea cu angajatii, carora le-a dat „mana libera” in activitatea Triptailor.

Cu aceasta relaxare si incredere in cei 10 angajati, Georgiana Schmutzer reuseste sa viziteze 15 destinatii diferite pe an, pe care le organizeaza in decembrie pentru urmatorul an, dintre care trei implica zboruri lungi, in America si in Asia.

Wall-Street.ro a lansat proiectul „Femei in business”, in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Articol de Marinela Oprea – Redactor Wall-Street.ro

Sursa foto: Razvan Baltaretu