Trip tailor

Triptailor, creatori de calatorii care vorbesc despre tine

august 22, 2016 1:14
Publicat de Andrei
Triptailor, creatori de calatorii care vorbesc despre tine

 

Creatori-7Cine nu stie cat de reconfortant este sa te imbarci spre destinatia de vacanta mult dorita? Preocuparile zilnice se dilueaza aproape instantaneu, tesatura de ganduri presante se rarefiaza, totul se linisteste, pentru a permite integrarea unor noi experiente si regenerarea. Georgiana Schmutzer, o femeie frumoasa si inimoasa, munceste pentru a ne reda starea de bine prin vacante de poveste, conducand cu o mana sigura si cu pasiune pentru domeniu, totodata, agentia Triptailor. Trecand in revista primii sai pasi in antreprenoriat, am discutat inclusiv despre asperitatile inerente unui astfel de parcurs – ca o concluzie, „nu este nevoie de forta sa incepi, este nevoie de forta sa continui, mai ales atunci cand esti inconjurat de oameni care te dezamagesc (…) si cand treburile nu merg asa cum visezi tu, manat de entuziasmul tineresc.”

Agentia nu are o sarcina usoara – „clientul Triptailor stie ce vrea pentru ca a calatorit foarte mult (…) dar va aprecia oricand informatiile venite din partea consultantului de turism. De fapt, asta isi doreste – sa lucreze cu un om care sa le stie pe toate (si chiar daca nu le stie, sa vina cu raspunsuri prompte). Acest tip de client are nevoie ca toate aspectele calatoriei sa fie organizate perfect si, in caz de ceva, sa existe un back-up plan. In cazul acestui tip de client, in vocabularul nostru nu trebuie sa existe cuvantul „NU”.

Cum s-a dezvoltat pasiunea dumneavoastra pentru turism? Va mai amintiti calatoria care v-a inspirat sa alegeti acest domeniu?

Pasiunea mea pentru calatorii pleaca de la placerea de a ma desprinde de normalitate, pentru a vedea, a descoperi, a trai in alte locuri, alaturi de alti oameni, cu mentalitati si obiceiuri diferite. Calatoriile mi-au largit orizontul si mi-au deschis apetitul pentru cunoasterea unor lumi diferite – imi amintesc ca, atunci cand multi romani vizitau destinatii consacrate precum Grecia si Turcia, am facut, impreuna cu colegii din liceu, un tur al Marocului, care pur si simplu m-a fascinat.

Aveti o pregatire formala in domeniul managementului turistic nu doar in Romania. Ce a reprezentat pentru cariera dumneavoastra perioada de studiu in strainatate?

Trebuie sa recunosc faptul ca studiile in afara tarii au reprezentat o experienta deosebita, de pe urma careia am avut atat de multe de invatat. Este un alt sistem, care se bazeaza pe multa practica si nu pe invatarea unor termeni si a unor definitii din carti. Si, la urma urmei, asta conteaza cel mai mult, experienta practica. Am fost martora unui model extern de customer care si de servicii care m-a ajutat enorm sa identific hibele existente in Romania si astfel, datorita Triptailor, multi oameni pot avea acces la servicii de calitate, asa cum numai in afara granitelor poti gasi, imbunatatite cu propria mea viziune.

Business-Woman-Georgiana-Trip-TailorCand a „incoltit” in sufletul dumneavoastra dorinta de a avea propria agentie de turism? Ati avut un plan clar de la inceput, privind tipologia serviciilor agentiei? Ce nu ati vrut sa fie sau sa devina compania nou fondata?

Pe masura ce au trecut anii si am inceput sa calatoresc frecvent, pretentiile mele de la agentiile de turism cu care lucram au crescut. Nu voiam sa repet dorintele mele legate de toate serviciile – doream sa fie deja cunoscute dupa prima colaborare. Nu mai aveam timpul necesar sa caut urmatoarea destinatie – voiam sa vina agentul de turism cu idei care sa se plieze pe stilul meu – si nu mai voiam sa ma ocup de organizarea ei. Singurul lucru pe care mi-l doream era sa vad un itinerariu atent selectionat pentru mine, sa zic „da” si sa plec sa ma bucur de vacanta.

Din pacate, acea agentie nu exista, asa ca m-am decis sa deschid eu una, mai ales ca stiam ca exista mii de calatori cu asemenea pretentii. Am ajuns, deci, la ideea dezvoltarii unei altfel de agentii de turism, unde absolut toti clientii sa fie tratati ca niste VIPs, unde sa existe niste standarde de operare si sa se ofere servicii de calitate, deoarece aceste detalii stiam ca vor face diferenta intre sutele de agentii de turism existente pe piata.

Un plan clar, pe hartie, cu studii de piata, nu a existat. Au fost o viziune, o privire de ansamblul si cateva modele de asa da si asa nu. Nu am vrut sa fiu doar o alta agentie de turism, ci un model de urmat.

Ati spune, astazi, ca modelul de agentie de turism gandit de dumneavoastra a aparut mai curand din nevoia de servicii de tipul celor oferite de Triptailor sau dintr-o dorinta de diferentiere?

Acum, daca ma gandesc la acest aspect, trebuie sa recunosc ca nevoia unui alt tip de servicii a fost mult mai puternica decat dorinta de diferentiere. Poti sa fii diferit, dar fara sa ajungi la nivelul pe care mi-l doresc eu si fara sa depui atat de multe eforturi. Insa cine se multumeste cu jumatati de masura?

Ce ati invatat, in anii care au trecut de atunci, despre profilul clientului Triptailor, marketingul serviciilor turistice, concurenta sau chiar despre dumneavoastra, ca profesionist?

Dupa aproape 5 ani de experiente, trebuie sa recunosc ca inceputul a fost poate un pic prea haotic, am incercat sa ma intind in atat de multe planuri, am incercat atat de multe, incat, din cauza nerabdarii, am facut investitii pe care acum nu le-as mai face. Dar acesta a fost procesul meu de invatare, fara de care nu as fi ajuns aici, cu siguranta. Nu poti sa fii nerabdator, nu te poti astepta sa ai totul intr-un timp foarte scurt, dar trebuie sa ai tot timpul planuri si aspiratii. Dar si aceste planuri trebuie sa fie cat mai aproape de realitate, nu doar toane de moment.

Clientul Triptailor stie ce vrea pentru ca a calatorit foarte mult; poate ca stie mai multe destinatii ca tine, a vizitat, poate, mai multe locuri, dar va aprecia oricand informatiile venite din partea consultantului de turism. De fapt, asta isi doreste – sa lucreze cu un om care sa le stie pe toate (si chiar daca nu le stie, sa vina cu raspunsuri prompte). Acest tip de client are nevoie ca toate aspectele calatoriei sa fie organizate perfect si, in caz de ceva, sa existe un back-up plan. In cazul acestui tip de client, in vocabularul nostru nu trebuie sa existe cuvantul „NU”.

Business-Woman-Georgiana-Trip-Tailor-2Cum ati invatat sa faceti fata presiunilor, constrangerilor de diferite tipuri, pe care le aduce cu sine conducerea unei afaceri, mai ales a uneia care implica relatia cu parteneri externi?  Ma gandesc la aspectele de ordin financiar, dar si la cele care privesc personalul, timpul de reactie etc.

Nu ai cum sa inveti asa ceva, ci pur si simplu sa faci cate un pas si sa treci peste probleme, pe masura ce apar, fara sa disperi, fara sa te sperii si fara sa te agiti inutil. Am invatat ca, daca nu analizezi la rece si cedezi in fata problemelor, atunci deciziile nu vor fi cele mai bune. Nimeni nu are nimic de castigat daca reactioneaza cand este in valtoarea sentimentelor si a emotiilor. In ceea ce priveste constrangerile (din partea clientilor si partenerilor), trebuie sa iei in calcul care sunt riscurile (acest comportament se poate repeta) si care sunt avantajele (poate ii fidelizezi sau cimentezi parteneriatul) si sa vezi ce atarna mai tare in balanta. Fiecare caz este unic si acesta este motivul pentru care nu cred in solutii standard.

Ati avut curajul sa incepeti un business fiind foarte tanara. Cum ati gasit aceasta forta de a incepe si de a nu va descuraja in fata primelor obstacole? Pe cine ati avut alaturi, partener, indrumator sau „umar” pe care sa va sprijiniti la nevoie?

Tineretea este, de cele mai multe ori, un adevarat dusman din punct de vedere al antreprenoriatului. Daca mai adaugi si faptul ca Triptailor si-a inceput activitatea in 2011 (momentul in care a inceput criza) – atunci ai reteta unei esec – cel putin in teorie.

Dar Triptailor si visele au fost menite sa supravietuiasca. Am avut foarte multe idei pe care le-am pus in practica (unele nu au functionat), au fost investitii care poate nu erau oportune, au fost oameni de care poate nu ar fi trebuit sa ma leg. Dar toate acestea au reprezentat cele mai bune lectii pe care le poti invata si sunt atat de utile pentru dezvoltarea unei afaceri.

Nu este nevoie de forta sa incepi, este nevoie de forta sa continui, mai ales atunci cand esti inconjurat de oameni care te dezamagesc, care vor constant ceva de la tine, fara sa iti ofere nimic in schimb si cand treburile nu merg asa cum visezi tu, manat de entuziasmul tineresc. Tot timpul m-am bazat numai pe propriile mele forte, insa e bine sa ai langa tine macar un om pe care sa stii ca te poti baza, cu care sa „rumegi” idei si care este diferit de tine.

Gasiti in familie intelegerea necesara pentru a va pastra atentia necesara pentru business?

Raspunsul la aceasta intrebare este scurt: „da”. Toti imi cunosc pasiunea, sunt alaturi de mine si m-au sustinut tot timpul in proiectele mele. Am primit incurajari din partea lor, dar incerc sa nu fiu genul de persoana care isi aduce problemele acasa sau care isi incarca familia cu acestea. Purtam discutii, le ascult sfaturile si parerile, insa am invatat ca deciziile finale trebuie sa le iau eu si sa-mi asum responsabilitatea pentru ele. Incerc sa nu pun greutati pe umerii nimanui si sunt toti constienti ca lucrez indeaproape cu echipa mea pentru a ajunge acolo unde visam cu totii. Toate lucrurile acestea le-am invatat in sanul familiei si parca este mai usor sa incerci atunci cand stii ca cineva vegheaza asupra ta.

Triptailor este un business creativ, fiecare propunere facuta clientilor este aproape un proiect in sine. Cum sunt vacantele Triptailor?

In acesti ani de Triptailor am avut de-a face cu multi angajati si-ti pot spune un lucru: cei care sunt creativi pot lucra in acest domeniu si pot face performanta. Persoanele creative citesc despre o destinatie, isi imagineaza cum este la fata locului si isi doresc cu ardoare sa ajunga acolo. Insa este greu sa ajungi peste tot, asa ca, uneori, te multumesti cu ideea de a trimite pe cineva acolo, pentru ca apoi sa asculti parerile si povestile despre aventurile pe care le-a trait. E ca si cum ai fi ajuns acolo. Vacantele Triptailor sunt unicat deoarece totul se invarte in jurul turistului si totul este facut in functie de preferintele si de visurile lui. Ai dreptate cand spui ca fiecare vacanta Triptailor este un proiect in sine, deoarece fiecare vacanta este o dorinta puternica a clientului si noi trebuie sa facem imposibilul pentru a-i oferi experienta vietii. Noi ne ghidam dupa ideea: „Vacanta Triptailor incepe cu tine”.

Business-Woman-Georgiana-Trip-Tailor-3Ce va inspira in alegerea unei destinatii – pentru calatoriile personale sau pentru companie?

Pentru companie raspunsul este simplu: incercam sa avem un portofoliu variat de destinatii, care sa impace toate gusturile, insa tot timpul introducem pachete sau alte destinatii care nu au inca deschidere la public, dar sunt pur si simplu fascinante. Incercam sa fim un fel de trend-setteri pentru clientii nostri.

Pe partea personala este si mai simplu: orice ma poate inspira in alegerea destinatiei. „Shogun” m-a convins iremediabil ca trebuie sa vizitez Japonia, filmele m-au convins ca trebuie sa ajung peste tot in State, gastronomia ma face sa revin in fiecare an in Asia si peisajele m-au facut sa ma indragostesc de America de Sud. Sunt fascinata pur si simplu de budism si mi-as dori sa vizitez la un moment dat in viata Tibetul si sa citesc rugaciunile de pe stancile din Base Camp-ul care duce spre Everest (partea nepaleza). Sa vad acel pisc maiestuos ar fi unul dintre momentele sublime ale vietii. Dupa cum ti-am spus, orice ma inspira.

Sunteti pationata de moda si ati identificat inclusiv o oportunitate de business in acest domeniu – de ce Holy Fashion? Ce anume din personalitatea dumneavoastra se reflecta aici?

Asa cum si numele o spune, pentru mine, stilul este „sfant” si cred in puterea femeii de a face orice isi propune atunci cand se simte bine in pielea ei. Stilul este un element care ne face sa avem incredere in noi si la Holy noi asta facem. Nu este un magazin de haine, este un concept, in care stilistii Holy te ajuta sa iti gasesti stilul si sa inveti cum sa porti hainele cu atitudine.

Care este viitoarea dumneavoastra destinatie de vacanta?

Prima destinatie din 2016 va fi Roma. Aveam obiceiul ca, in fiecare an, sa-mi serbez ziua la Paris, pentru ca este orasul meu de suflet si pentru ca este saptamana modei (de mica mi s-a dictat destinul… daca m-am nascut in preajma saptamanii modei de la Paris), o ocazie pentru achizitii din sezonul de primavara. Anul acesta am ales Roma pentru ca imi iau baietelul in prima lui vacanta si cred ca este mai potrivit sa-l plimb prin parcul din Villa Borghese si sa-l duc la gradina zoologica. Va fi o vacanta memorabila si o experienta extraordinara pentru toti trei.

Cum priviti spre viitorul Triptailor?

Tot timpul cu speranta. Nu ma amagesc ca anul care va veni va fi mai usor si ca ma va coplesi cu reusite. Stiu sa fiu realista si sa fiu pregatita pentru chiar si mai multa munca, pentru a implimenta noi planuri, pentru a-mi indeplini visele si pentru a duce mai departe ideea de Triptailor. Sincer, cine isi doreste sa-i pice bani din cer fara sa-i fi muncit? O mai mare recompensa o gasesti in munca bine facuta decat intr-un succes financiar facil si asta este ceea ce-mi doresc eu de la fiecare an nou, oportunitati pentru a munci si mai mult.

Interviu realizat de Maria Niculescu – Revista Business Woman