a-fi-sau-a-nu-fi-pro

A fi sau a nu fi ”pro”

august 22, 2016 1:27
Publicat de Andrei
A fi sau a nu fi ”pro”

 

georgiana-schmutzer-director-generalConsumatorii de turism se impart in doua categorii: cei care apeleaza la agentiile de turism si cei care fac totul pe cont propriu. Daca acum cativa ani nici nu te gandeai sa incerci sa-ti organizezi vacanta externa singur, in zilele noastre, din ce in ce mai multi oameni isi fac singuri vacantele si se lupta cu muntii de informatii gasite pe Internet. Inainte de orice, cred ca trebuie sa vorbim putin despre „elefantul din camera”. Parerea mea este ca multi consumatori de turism au vazut / au auzit / au trait pe propria lor piele multe din intamplarile nefericite care au fost vehiculate in presa, legate de falimentele agentiilor de turism, de neplata hotelurilor, de lasarea turistilor in aeroport. Adevarul este ca esti putin cu inima indoita ori de cate ori apelezi la serviciile unei agentii de turism, mai ales daca nu ai mai colaborat niciodata cu ea.
Oare e serioasa, oare totul va fi bine? Acesta este unul din motivele pentru care turistii au inceput sa se indeparteze de agentiile de turism, orientandu-se catre vacantele “do it yourself” bazandu-se pe Internet.

Sa analizam putin aspectul vacantelor facute online. Cauti o anumita destinatie. Esti pus in fata a numeroase variante de hoteluri, cu sute de review-uri si poze mai mult sau mai putin prelucrate. Pe care il alegi? Care poze sunt de incredere, prezentandu-ti realitatea asa cum este? Cat de sigur esti ca totul va decurge bine? La cine apelezi in cazul in care vei intampina o problema? Si poate cel mai important – esti sigur ca ai obtinut cel mai bun tarif? Si in cazul vacantelor rezervate online vorbim de un risc, chiar mare, pe care ti-l asumi, doar ca e mai greu sa tragi pe cineva la raspundere si cel care va trebui sa gaseasca o solutie esti tu.

Cum ar fi situatia daca ai colabora cu o agentie de turism, insa? Cauti o anumita destinatie. Consilierul de turism iti pune intrebari pertinente astfel incat sa filtreze sutele de variante si sa-ti ofere cele mai bune optiuni, care ti se potrivesc. De data aceasta, insa, nu ti-ai irosit timpul pretios „surfand” printre poze si comentarii, nu ai dat e-mail-uri si telefoane ca sa obtii informatiile necesare, iar in cazul in care se ivesc situatii neplacute in timpul vacantei, stii la cine sa apelezi si stii ca problema ta va fi rezolvata, nu trebuie sa te stresezi singur cu gasirea unei solutii. Legat de tarif, poti sa fii sigur ca, in 95% din cazuri, ai obtinut cel mai bun tarif. Trebuie sa recunoastem, insa, ca exista anumite oferte speciale care sunt exclusiv pe site-urile hotelurilor si companiilor aeriene si la care agentiile de turism nu au acces. Dar sunt putine aceste cazuri, deci nu te poti baza constant pe existenta lor.
Ultimele studii de specialitate au aratat ca a existat o perioada cand vacantele rezervate online luasera un avant serios fata de cele rezervate prin intermediul unei agentii de turism, dar situatia incepe sa se schimbe incetul cu incetul.

 

Turistii se intorc catre agentiile de turism deoarece inteleg ca e mai facil, mai de incredere si mai ieftin sa vorbesti cu un consilier despre urmatoarea ta vacanta. De ce sa te privezi de toate informatiile pe care ti le poate furniza un consilier si de ce sa nu te bucuri de avantajele unei comunicari umane? Inca nu stii daca doresti sa apelezi pe viitor la serviciile unei agentii de turism? Atunci intreaba-te un singur lucru: Cat de valoros este timpul tau?

de Georgiana Schmutzer,
Owner Trip Tailor