Despre excursia sufletului

august 22, 2016 12:10
Publicat de Andrei
Despre excursia sufletului

 

Despre excursia sufletului, cu Georgiana Schmutzer, Owner Trip Tailor

Georgiana-Schmutzer-TripTailor-Agentie-turismTrip Tailor nu este un simplu prestator de servicii turistice, ci este un creator de vacante, un generator de amintiri si un cumulator de experiente. Da, este o reprezentanta ale carei valori sunt inspirate din imaginile sufletelor celor care au beneficiat de-a lungul timpului de servicii de lux si destinatii de neimaginat. Despre putere si slabiciuni, realizari, dar si capacitatea de a depasi greutatile ne vorbeste Georgiana Tamaga – omul care a pus bazele agentiei de turism Trip Tailor si ale magazinului Holy Fashion. Ambitioasa si plina de efervescenta, Georgiana este o femeie a carei identitate transcende simplitatea, traducand pretiozitatea fiecarui moment intr-o excursie a sufletului.

Georgiana, esti o femeie tanara si ambitioasa care a excelat intr-un domeniu complex, cum este turismul. Exceptand pasiunea de a calatori si de a cunoaste, ce anume te-a determinat sa pornesti intr-o excursie a afacerilor, ce a dat nastere companiei Trip Tailor?

Pasiunea de a calatori si de a cunoaste nu reprezinta motive pentru a deschide o afacere si oricat as fi fost de tanara in momentul in care m-am decis sa fac acest pas, stiam ca drumul nu va fi pavat cu lapte si miere, dar nici nu ma asteptam sa fie atat de multe gropi si obstacole.

Cred ca multi oameni sunt pasionati de calatorii si de cunoastere, dar la fel de multi nu au curajul si sansa sa faca ceva in care sa poata sa-si investeasca si sufletul. Eu am avut aceasta ocazie, de fapt pot spune ca mi-am creat singura drumul spre aceasta sansa. Drumul a fost creat poate chiar de la liceu (bilingv, spaniola – engleza), apoi am urmat calea unei facultati de profil si in cele din urma am ajuns sa fac masterul in Spania, la o cunoscuta facultate de profil. Am vazut ce se poate face in afara, care este nivelul de customer care, care sunt dorintele si apoi am revenit in tara si am sesizat diferentele. Aici intervine pasiunea de a calatori – deoarece aceasta pasiune m-a facut sa interactionez cu destule agentii si destui agenti – si astfel am observat hibele, plusurile si minusurile, iar ideea Trip Tailor s-a conturat si mai bine. Acesta este inceputul povestii frumoase care este Trip Tailor.

Trip Tailor este o agentie de turism care se bucura in prezent de o comunitate reprezentata in principal de clienti premium. Ce anume a determinat o selectie a clientelei si care este viziunea Trip Tailor per ansamblu?

Selectia a fost oarecum naturala si logica. Am avut numeroase experiente cu agentiile de turism si am simtit ca eu, ca si client pentru vacante de lux, nu eram corect tratata, nu primeam informatiile cum mi le doream sau, in destul de multe cazuri, nici nu le primeam. Stiam cum trebuie abordat clientul din nisa luxury, stiam unde se gaseste, stiam ce va dori el de la o agentie de turism. Nu avea rost sa dezvolt o agentie de turism pentru turismul de masa, cand acest gen de agentie se gaseste aproape la fiecare colt de strada. M-am axat pe ceea ce cunosteam si mi-am canalizat toate eforturile pentru a demonstra ca in Romania se pot face lucruri frumoase la standarde inalte. Clientela exista pentru servicii de lux, dar din pacate nu exista oameni suficient de bine formati care sa o poata trata corect. Noi, ca popor, inca nu avem o idee clar formata despre ceea ce inseamna customer care si cat de important este in derularea unei afaceri de succes. Trip Tailor inseamna o experienta mai mult decat perfecta, inseamna sa fii pe aceeasi unda si la finalul vacantei sa ajungi la concluzia ca nici chiar tu nu ai fi putut sa faci toate lucrurile sa mearga atat de bine.

Intr-o industrie in care competitia acerba nu intarzie sa apara, care este elementul-cheie ce diferentiaza Trip Tailor de celelalte agentii de turism?Georgiana-Schmutzer-TripTailor-Agentie-turism-2

E greu sa ma axez asupra unui singur element, deoarece cred ca Trip Tailor se diferentiaza prin mult mai multe, dar toate acestea pornesc de la omul cu care interactionezi. Orice afacere, orice idee are oameni devotati in spate, care cred si iubesc ceea ce fac si nu sunt multumiti cu ceva de nivel mediu. Acesti oameni pot oferi turistului Trip Tailor toate acele lucruri pe care este mai greu sa le gasesti in alta parte: seriozitate, promptitudine, implicare, atentie la detalii, proactivitate, inovatie si experiente greu de egalat. Stiu ca sunt multe lucruri, insa ideea de baza este ca fiecare client sa fie tratat ca un VIP, indiferent de vacanta ceruta. Poate fi vorba despre un circuit complex sau cateva nopti la o pensiune in Romania, insa pentru turist este important, deoarece a muncit pentru a avea banii de vacanta si trebuie sa-i oferim momente perfecte.

Discutam despre o industrie in care serviciile de exceptie sunt esentiale. In ce masura sunt acestea importante pentru o agentie de turism precum Trip Tailor?

Intr-adevar, serviciile de calitate sunt esentiale si acestea fac diferenta intre furnizori; noi, in cele din urma, nu suntem decat niste funizori de servicii si, daca serviciul nostru nu este de calitate , atunci clientul va opta pentru altcineva. Trebuie sa faci tot posibilul pentru a-ti multumi clientul, insa, in domeniul nostru, solutiile standard nu sunt deloc bune . Fiecare caz in parte este special, pentru ca fiecare client in parte este special si are nevoi diferite . Esentiala este personalizarea; totul trebuie facut si croit in functie de dorintele si de profilul clientului.

Ce greutati ai intampinat de-a lungul timpului si cum ai gasit puterea de a depasi fiecare obstacol?

Stii ce este ciudat? Dupa cinci ani de activitate, toate greutatile si obstacolele aproape ca le-am uitat, insa invataturile nu, deoarece ori de cate ori ma confrunt cu o situatie cu care am mai avut de-a face, imi amintesc ce a fost bine si ce a fost rau si fac tot ce se poate pentru a lua decizia buna. Greutati au fost – si au fost variate: financiare, tehnice, logistice, clienti cu bagaje de mii de euro pierdute, clienti care nu au fost imbarcati sau care nu erau primiti de catre hotel, furnizori neseriosi si oameni neseriosi. Insa toate problemele si-au gasit rezolvare, pe unii clienti i-am pierdut, pe altii i-am castigat pe viata, furnizorii au fost inlocuiti si oamenii neseriosi sau nesinceri s-au triat pe parcurs.

Au fost atat de multi oameni in jurul meu, insa la final am ajuns sa stau alaturi doar de cativa si nu-mi pare rau, pentru ca sunt oameni de calitate, pe care ma pot baza si pe care stiu ca ii voi avea langa mine. In viata poti depasi atat de multe daca iti spui ca „acesta este drumul pe care trebuia sa merg si in cele din urma voi razbi”.

Georgiana-Schmutzer-TripTailor-Agentie-turism-3

De-a lungul timpului, te-ai remarcat ca fiind o femeie cu o viziune puternica in business. Ce alte afaceri ti-au trezit interesul si ce reprezinta acestea pentru tine?

Trebuie sa recunosc ca sunt adepta lucrurilor facute din pasiune, asa ca am reusit sa-mi canalizez o alta pasiune, aproape vicioasa, intr-un business care ma ajuta intens sa ma si vindec. Evident ca vorbim despre shopping si despre business-ul care a survenit datorita lui, Holy Fashion. Am crezut tot timpul ca personalitatea ta trebuie sa se reflecte in hainele pe care le porti si sunt constienta ca nu toata lumea reuseste sa se exprime bine prin vestimentatie, asa ca asta facem la Holy Fashion – consiliem lumea si o ajutam sa se regaseasca in haine. Si pentru acest business fac multe, multe cumparaturi, asa ca exista un dublu avantaj.

Se spune ca luxul este perceput diferit de fiecare persoana in parte. Ce reprezinta luxul pentru tine?

Cata dreptate ai cand spui ca luxul este perceput diferit! Daca ma intrebai acum ceva vreme ce reprezinta luxul pentru mine, ti-as fi spus astfel: sa poti sa intri intr-un magazin si sa iei tot ce iti doresti fara sa te uiti la pret, sa-ti faci vacantele in toate colturile lumii… pe scurt, sa iti poti indeplini toate dorintele fara niciun chin. Dar ce fel de viata este asta? Cum poti sa mai apreciezi frumosul si simplitatea magica a vietii? Cum sa stii ce inseamna fericirea daca nu ai experimentat tristetea? Acum iti spun ca luxul pentru mine reprezinta faptul ca am de unde sa ajut pe cineva care merita, care nu are, care nu cere si care plange atunci cand primeste. Este cel mai frumos sentiment din lume sa stii ca poti sa faci fericit pe cineva cu atat de putin. Ne inconjuram de lucruri, ajungem sa adoram obiectele si sa uitam de persoanele din jurul nostru – sa uitam chiar sa ne traim viata. Luxul este faptul ca am o familie deosebita si sunt inconjurata de oameni adevarati. Si, crede-ma, este cea mai mare bogatie din lume!

Interviu realizat de Tatiana Balaban – Revista Luxury – Rich and Famous